Communicatie

Stelt u zich eens voor;

 

U kunt in uw gesprekken op een duidelijke en conflictloze manier uw idee├źn, gevoelens en punten naar voren brengen.

 

U kunt prettig en helder communiceren en daarbij bewust contact maken.

 

U kunt een klimaat van wederzijds vertrouwen en respect opbouwen.

 

U kunt gesprekken op een prettige manier weten te sturen.

 

Wat zou dat u waard zijn!

 

In deze training leert u hoe u tijdens gesprekken en bijeenkomsten uw belangen op een conflictloze manier naar voren kunt brengen.

U leert uw gesprekspartner(s), door observatie en luisteren, te begrijpen en hoe u kunt aansluiten op hun communicatie.

 

Deze training is bedoeld voor diegenen die hun communicatieve vaardigheden willen optimaliseren.

 

Na deze training heeft u geleerd en ervaren hoe u optimaal en bewust kunt luisteren en communiceren.

 

Inhoud van de cursus:

  • Communicatie principes.
  • Verschillende communicatiestijlen.
  • Hoe communiceer ik.
  • Aansluiten bij de communicatiestijl van een ander.
  • Interne en externe ruis en vervorming voorkomen.
  • Verbale en non-verbale communicatie.
  • Feedback geven en ontvangen.
  • Open en defensieve communicatie.

 

Soort examen

Bewijs van deelname.

 

Frequentie

In onderling overleg met opdrachtgever.

 

Duur

2 dagdelen.

 

Cursusplaats

Diverse plaatsen in Nederland of In company op uw bedrijf.

 

Cursustijden

In onderling overleg.

 

Vooropleiding en/of toelatingseisen

Geen specifieke voorkennis vereist.

 

Bijzonderheden

Maximaal 15 cursisten per groep.

 

Benodigdheden voor inschrijving en examenaanvraag

  • volledig ingevuld inschrijfformulier of deelnameformulier.
  • kopie rijbewijs of paspoort.

 

Cursuskosten op aanvraag.

 

Opmerkingen

In combinatie met de overige modules kunt u zelf uw managementcursus samenstellen op basis van de in uw bedrijf aanwezige opleidingsbehoefte.