Slecht nieuws gesprekken

Slecht nieuws brengen is lastig. De boodschapper voelt zich vaak gemangeld tussen verstand (‘het is rationeel gezien de juiste beslissing ‘) en gevoel (‘ik vind hem aardig’).

U voert deze gesprekken met medewerkers of cliƫnten.

Het is belangrijk om een balans zien te vinden in enerzijds het meevoelen met de ontvanger van het slechte nieuws, anderzijds het blijven bij uzelf en uw boodschap.

 

Inhoud van de cursus:

  • vormvoorwaarden slecht nieuws gesprek
  • de fases van een slecht nieuws gesprek
  • omgaan met de emoties van de ontvanger
  • het eigen functioneren tijdens de gesprekken evalueren.

 

Soort examen

Bewijs van deelname.

 

Frequentie

In onderling overleg met opdrachtgever.

 

Duur

2 dagdelen.

 

Cursusplaats

Diverse plaatsen in Nederland of In company op uw bedrijf.

 

Cursustijden

In onderling overleg.

 

Vooropleiding en/of toelatingseisen

Geen specifieke voorkennis vereist.

 

Bijzonderheden

Maximaal 15 cursisten per groep.

 

Benodigdheden voor inschrijving en examenaanvraag

  • volledig ingevuld inschrijfformulier of deelnameformulier.
  • kopie rijbewijs of paspoort.

 

Cursuskosten op aanvraag.

 

Opmerkingen

In combinatie met de overige modules kunt u zelf uw managementcursus samenstellen op basis van de in uw bedrijf aanwezige opleidingsbehoefte.